2. bejegyzés: Google mint tanársegéd

Kedves Idelátogató!

Saját szerkesztés (képek hozzá: Google)
Napjainkban szinte lehetetlen kijelentésnek hangzik azt mondani, hogy valaki nem használja napi szinten a Google-t, hiszen azzal keresünk, ha nem értünk egy definíciót az óráról, ott ütjük be először, ha meg akarunk nézni egy híres színészt fiatalon, azon keresztül indítjuk a keresőmotorjainkat, ha egy dalból csak egy sor jutott eszünkbe, és még sorolhatnám... Nem túlzás kimondani, hogy a Google a mindennapjaink részévé vált, és ezt mesterien tette.

De még ennek ellenére is, hogy napi szinten érintkezünk a keresőjével, esetleg a levelező rendszerével, ismerjük és tudjuk, hogy hasznos, még mindig nem túlzás azt mondani, hogy csak a csúcsát látjuk a Google felületek alkotta jéghegynek.




Ebben a bejegyzésben a Google-ről fogok írni: hogy milyen lehetőségeket rejt magában a Nagy Keresőmotoron kívül, milyen hasznos funkcióit építhetjük be az órába a szervezés keretein belül.

Forrás: Google

Néhány lehetőségről csak érintőlegesen szeretnék említést tenni, ezek pedig a következők:
  • Naptár: a pedagógus a honlapjára beágyazható formában tájékoztathatja ezzel a diákokat, szülőket az elkövetkezendő időszak programjairól, eseményeiről, határidőiről
  • Térkép: ismét csak a pedagógus tájékoztathatja a tanulókat, szülőket a kirándulások helyszíneiről, túraútvonalakról, osztálytalálkozók pontos helyéről, stb.
  • Táblázat: használható fizikai mérések táblázatba szedésére (a pedagógus kijelölheti, hogy a táblázat mely részét szerkeszthetik a diákok), tehát a kísérletezés szerves része lehet (adatfelvétel, később következtetések levonása)
  • Slides: ha azt írom, PowerPoint, mindenki érteni fogja mire gondolok - ez is ehhez hasonló: ezen a felületen is diasort lehet létrehozni, azzal a különbséggel, hogy itt a diákok egy időben többen szerkeszthetnek egyszerre (nem kell elküldözgetni folyamatosan egymásnak a legutolsó kész változatot, illetve átkonvertálható a kész fájl PowerPointban lejátszható formátumba is)
Naptár beágyazása weboldalra (Google Calendar)



1. Google Naptár megnyitása
2. Jobb felső sarokban levő Beállítások megnyitása
3. Saját naptárak beállításai: a megosztandó naptárra kattintva a Naptár integrálásának választása

Osztálykirándulás megtervezése (Google Maps)



Ezenkívül szeretnék még egy olyan Google alkalmazást kiemelni, amit eddig nem ismertem, illetve korábban nem használtam. Ez pedig a Google Classroom.

Ami megtetszett ebben a felületben, hogy itt a Google több ,,találmányát" használhatjuk egy helyen. Ezen az oldalon az osztálycsoportokat órához vagy témához társítva hozhatjuk létre pl. fizikából, mechanikából stb. A következő képen az utóbbira láthattok egy példát.


Ennek a csoportnak a témája a Mechanika.

Ez a példa projekthéten is jól alkalmazható.

A feladatokat tekintve is sokrétű ez a felület: létre lehet hozni rajta válaszadós, illetve feleletválasztós kérdéseket is, továbbá megosztható gyakorlóanyag a diákok számára (pl. egy témazáró előtt). Ezenfelül használható a feladatadás funkció (azon belül is a válaszadó) arra is, hogy a pedagógus megosszon ezzel egy gyakorló fájlt, és a választ beküldő rublikába a diákok az esetleges kérdéseiket tegyék fel.
Ezzel a találmánnyal többek között az is kiküszöbölhető, hogy egy pedagógus, ha esetleg nem a saját Facebook oldalán keresztül szeretné a kapcsolatot tartani a diákjaival, akkor ezen a felületen tegye. Számomra ezek voltak ennek a felületnek az előnyei, amiket ki szerettem volna emelni.

Végül pedig, meg szeretnék osztani veletek egy videót, amiben ennek a használatát láthatjátok részletesen:



Köszönöm, hogy velem tartottatok! :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

8. bejegyzés: Grafikus rendszerezés

7. bejegyzés: Alkalmazd a tudásod

4. bejegyzés: Online tesztkészítés