8. bejegyzés: Grafikus rendszerezés
Forrás: How Isaac Newton’s Apple Tree Spread Across the World |
Kedves Idelátogató!
Aktuális bejegyzésem témája: az információ grafikus rendszerezése.
Egy-egy témával kapcsolatban hoztam szemléltető grafikus ábrázolást nektek, hogy néhány példán keresztül megmutassam, hogyan építhetjük be a lényegi információkat grafikusan az órába.
Bizonyára sokan ismeritek Newton, és annak az egy bizonyos almának a történetét (nem Ádám és Éva). Mindenesetre, ennek felidézésére hoztam a következő részletet:
Egy alma lehullása okozta, mikor elmélkedve ott ült. Miért esik az alma mindig a földre, tette fel a kérdést magának. Miért nem oldalra vagy felfelé esik, hanem mindig a föld középpontja felé?
/ William Stukeley: Memoirs of Sir Isaac Newton's Life /
Így jutott hát Newton arra a következtetésre, hogy a földi tárgyakat és égitesteket mozgató erő ugyanaz.
Az én szófelhőm Newton munkásságával foglalkozik, és így most már érthetjük, miért pont ezt az alakot veszi fel köntöséül.
Készítettem a WordArt segítségével |
Kimenő feladat (az iskolában):
- Hozz létre egy szófelhőt egy általad választott fizikus munkásságáról! (Legyen a felhő alakja is indokolható!) pl. Marie Curie - atom
Továbbá hoztam még egy fogalomtérképet, amit a 21. század iskolájáról készítettem. Ide be lehet szúrni képeket, címszavakat, különböző színekkel lehet megkülönböztetni ezeket. Szerintem összességében ez a forma nagyon átlátható.
Készítettem a MindMup segítségével |
Itt a különböző fontossá vált gondolatokat, lehetőségeket emeltem ki, amit napjainkban érzékelek az iskolafogalmunkkal kapcsolatban.
Köszönöm, hogy velem tartottatok!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése