2. bejegyzés: Google mint tanársegéd
Kedves Idelátogató!
Saját szerkesztés (képek hozzá: Google) |
Napjainkban szinte lehetetlen kijelentésnek hangzik azt mondani, hogy valaki nem használja napi szinten a Google-t, hiszen azzal keresünk, ha nem értünk egy definíciót az óráról, ott ütjük be először, ha meg akarunk nézni egy híres színészt fiatalon, azon keresztül indítjuk a keresőmotorjainkat, ha egy dalból csak egy sor jutott eszünkbe, és még sorolhatnám... Nem túlzás kimondani, hogy a Google a mindennapjaink részévé vált, és ezt mesterien tette.
De még ennek ellenére is, hogy napi szinten érintkezünk a keresőjével, esetleg a levelező rendszerével, ismerjük és tudjuk, hogy hasznos, még mindig nem túlzás azt mondani, hogy csak a csúcsát látjuk a Google felületek alkotta jéghegynek.
Ebben a bejegyzésben a Google-ről fogok írni: hogy milyen lehetőségeket rejt magában a Nagy Keresőmotoron kívül, milyen hasznos funkcióit építhetjük be az órába a szervezés keretein belül.
Forrás: Google |
Néhány lehetőségről csak érintőlegesen szeretnék említést tenni, ezek pedig a következők:
- Naptár: a pedagógus a honlapjára beágyazható formában tájékoztathatja ezzel a diákokat, szülőket az elkövetkezendő időszak programjairól, eseményeiről, határidőiről
- Térkép: ismét csak a pedagógus tájékoztathatja a tanulókat, szülőket a kirándulások helyszíneiről, túraútvonalakról, osztálytalálkozók pontos helyéről, stb.
- Táblázat: használható fizikai mérések táblázatba szedésére (a pedagógus kijelölheti, hogy a táblázat mely részét szerkeszthetik a diákok), tehát a kísérletezés szerves része lehet (adatfelvétel, később következtetések levonása)
- Slides: ha azt írom, PowerPoint, mindenki érteni fogja mire gondolok - ez is ehhez hasonló: ezen a felületen is diasort lehet létrehozni, azzal a különbséggel, hogy itt a diákok egy időben többen szerkeszthetnek egyszerre (nem kell elküldözgetni folyamatosan egymásnak a legutolsó kész változatot, illetve átkonvertálható a kész fájl PowerPointban lejátszható formátumba is)
Naptár beágyazása weboldalra (Google Calendar)
Osztálykirándulás megtervezése (Google Maps)
Köszönöm, hogy velem tartottatok! :-)
1. Google Naptár megnyitása
2. Jobb felső sarokban levő Beállítások megnyitása
3. Saját naptárak beállításai: a megosztandó naptárra kattintva a Naptár integrálásának választása
Osztálykirándulás megtervezése (Google Maps)
Ezenkívül szeretnék még egy olyan Google alkalmazást kiemelni, amit eddig nem ismertem, illetve korábban nem használtam. Ez pedig a Google Classroom.
Ami megtetszett ebben a felületben, hogy itt a Google több ,,találmányát" használhatjuk egy helyen. Ezen az oldalon az osztálycsoportokat órához vagy témához társítva hozhatjuk létre pl. fizikából, mechanikából stb. A következő képen az utóbbira láthattok egy példát.
Ennek a csoportnak a témája a Mechanika.
Ez a példa projekthéten is jól alkalmazható.
A feladatokat tekintve is sokrétű ez a felület: létre lehet hozni rajta válaszadós, illetve feleletválasztós kérdéseket is, továbbá megosztható gyakorlóanyag a diákok számára (pl. egy témazáró előtt). Ezenfelül használható a feladatadás funkció (azon belül is a válaszadó) arra is, hogy a pedagógus megosszon ezzel egy gyakorló fájlt, és a választ beküldő rublikába a diákok az esetleges kérdéseiket tegyék fel.
Ezzel a találmánnyal többek között az is kiküszöbölhető, hogy egy pedagógus, ha esetleg nem a saját Facebook oldalán keresztül szeretné a kapcsolatot tartani a diákjaival, akkor ezen a felületen tegye. Számomra ezek voltak ennek a felületnek az előnyei, amiket ki szerettem volna emelni.
Ezzel a találmánnyal többek között az is kiküszöbölhető, hogy egy pedagógus, ha esetleg nem a saját Facebook oldalán keresztül szeretné a kapcsolatot tartani a diákjaival, akkor ezen a felületen tegye. Számomra ezek voltak ennek a felületnek az előnyei, amiket ki szerettem volna emelni.
Végül pedig, meg szeretnék osztani veletek egy videót, amiben ennek a használatát láthatjátok részletesen:
Köszönöm, hogy velem tartottatok! :-)
Megjegyzések
Megjegyzés küldése